חדשות

בהמשך לשבת חיי שרה: כנס הוקרה לבוני חברון בכנסת

ראש הממשלה למשתתפי הכנס: ״ממשיכים לחזק את היישוב היהודי בחברון״

13.11.17, 21:25
 

אקורד הסיום של שבת חיי שרה צויין בכנס הוקרה לבוני חברון, שנערכה ביוזמתן של שדולת א״י בכנסת בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ, מועצת יש"ע והישוב היהודי בחברון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח ברכה: ״עומדים איתן מול ההחלטות ההזויות של אונסק״ו ודומיו שמטרתן להפקיע מאיתנו את הזיקה למערת המכפלה. נמשיך לשמור על חברון לדורי דורות״

יומיים לאחר שבת חיי שרה ולאחר אישור תכנית הבניה ל-31 יחידות הדיור החדשות בחברון וההכרה בחברון כרשות מוניציפאלית, קיימו ראשי שדולת ארץ ישאל בכנסת ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ כנס הוקרה לשרים וחברי הכנסת הרבים שסייעו ופעלו לאישורה של תכנית הבניה. 
הכנס התקיים במעמד יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, שר הפנים אריה דרעי, שרים וחברי כנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנבצר ממנו להגיע שלח איגרת ברכה שהוקראה בתחילת האירוע. 
הכנס עמד בסימן חידוש הבניה ביישוב היהודי בחברון ועסק בחשיבותה של עיר האבות ובזכותו של עם ישראל בה, כאשר לשרים ולחברי הכנסת הוענקו תעודות הוקרה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב למשתתפי כנס ההוקרה: שורשי האומה היהודית נעוצים בחברון במערת המכפלה ובסביבתה כעוגן מרכזי של היאחזותינו בארץ זה אלפי שנים.  כשומרי גחלת חברון אנו עומדים איתן מול ההחלטות ההזויות של אונסק״ו ודומיו שמטרתן להפקיע מאיתנו את הזיקה למערת המכפלה. אנו ממשיכים לחזק את היישוב היהודי - אבות ובנים, אימהות ובנות, מאוחדים בחיבור עמוק לחברון על יסוד ברית עולם וחזון נצחי. ברכות חמות לכם ידידי בוני חברון ומגיניה. יחד נמשיך לשמור על חברון לדורי דורות״.
יו״ר שדולת א״י, ח״כ יואב קיש: ״חיזוק חברון מתקיים בימים אלה, כאשר רובע חזקיה הולך ונבנה ומוסיף עוד מקומות מגורים בעיר. אני מברך את באי כינוס ההוקרה לבוני העיר ומאחל ומייחל שנמשיך לחזק את העיר ואת היישוב היהודי בה״.
יו״ר שדולת א״י, ח״כ בצלאל סמוטריץ:  ״היום חל יום פטירתו של הרב גורן, הרב הראשי הראשון שנכנס לשערי חברון. הרב גורן נפטר בשבת חיי שרה. כולנו צריכים להוקיר ולהכיר את פועלו, הרב היה מנהיג גדול, בזכותו יהודים מתפללים היום במערת המכפלה״.
יו״ר הכנסת ח״כ יולי אדלשטיין אמר: ״זו זכות גדול לעזור לחברון אבל זה שאתם לא שוכחים להגיד מילה טובה לאנשים שעזרו לאורך השנים זו גדולה. הבנייה הזאת תהיה סימן לבאות והיפוך מגמה. אנשים החזיקו מעמד בתנאים לא פשוטים שם ונקווה שזה אכן סימן לבאות״.
שר הפנים ח״כ אריה דרעי: ״לא שמעתי טיעון מהמוסלמים שישמעאל קבור במערת המכפלה. אנחנו יודעים כמה מאמץ עליון עשה אברהם אבינו בקשר למערת המכפלה, זה מראה את ההמשכיות של ישראל לשם, כל הטיעונים וכל המסגדים לא יטשטשו את הקשר הזה. אין ספק שחברון היא הצינור שלנו לתפילות כלפי מעלה. העמידה שלנו בחברון היא העמידה שלנו בכל הארץ. אנחנו נמשיך לעשות הכל עבור חברון״.
שר החינוך ח״כ נפתלי בנט: ״אנו חיים בעולם קשה שמסיט אותך ביום יום, ואתה לאט לאט מתרופף. כשאתה רוצה לחזור לאמיתי שלך, לישראלי האמיתי שלך אתה חוזר לחברון. כל עת שאנו טועים ותועים צריך לחזור חזרה לחברון. זה לא פוליטי, זו מסירות. כשאנחנו רואים את המסירות של אנשי חברון זה מביא עוצמה שאנו מבינים את הדבר הפשוט, אנו משרתים את העם הזה ולכן  אחד לא עושה טובה לאף אחד, אנו משרתי העם היהודי״.
שר התיירות, ח״כ יריב לוין: אנחנו מסייעים אך מי שעושה את העבודה האמיתית הם המתיישבים שם. המתיישבים ראויים להערכה ולתודה של עם ישראל. אנחנו הולכים ומנצחים. זה בעיני לב העניין. ההתיישבות ראתה ימים קשים אך האמת הזאת כל כך נכונה ועוצמתית ודווקא הקשיים הללו מולידים תוצאות.
שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב: ״מה שכולנו עושים ורוצים זה להפוך את הפרשות והמקרא לדבר אמיתי. בחברון יש חיים, זה לא סיפורים ודברי הימים. צריך להפיל חיים ולהפוך את זה למציאות. הצלחנו לעשות את זה, המתיישבים הצליחו לעשות את זה. אני כמובן ביקרתי מספר פעמים בחברון, הצלחנו לקדם שם הרבה דברים.״
השר לאיכות הסביבה, ח״כ זאב אלקין: ״לא צריך להכביר במילים על חשיבות ההחלטה שהתקבלה לאחר 17 שנה שלא היה קידום תכניות בנייה בחברון. עם כל הכוחות הללו שדחפו וניסו להגיע לתוצאה הזו. המהלך הזה לא היה מתאפשר ללא ראש הממשלה שקיבל את ההחלטה ולכן יש להודות לו. גישה למקומות קדושים לא מספיקה, צריך לחיות שם ולגור שם. הבנייה ברובע חזקיה מחזקת את התובנה של חשיבותו של הישוב היהודי בחברון.״
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: ״לפי הרמז שנתן לנו הגאון מווילנא, השטח של מערת המכפלה וסביבתה אמור להכיל 600 אלף איש. הרב אליהו מסביר כיצד. אנו יודעים שלפי הגר״א שזה המקום שאברהם אבינו קנה. כשמדינת ישראל קמה היו בה 600 אלף יהודים ולכן זהו מספר מיוחד. ואנו מייחלים ליום שיהיו בחברון 600 אלף יהודים. אנו מתקדמים כדי להפוך את חברון לעיר הראויה לה״
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "חברון היא עיר של מלכות דוד שם קבורים האבות המייסדים של האומה היהודית. מודה על תעודת ההוקרה אך מי שצריך לקבל אותה זה לא הפוליטיקאים אלא מתיישבי חברון ובהם אורית סטרוק, נעם ארנון, ואחרים שעושים עבודת קודש יום יום למען עיר האבות שלנו".
ח״כ שולי מועלם: ״בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל. שרשרת הדורות מתחילה בשרה אמנו שקשורה קשר עמוק בחברון ועד לנשים שדאגו שהקשר הזה יימשך. הבנייה ברובע חזקיה היא רק ההתחלה. זה מבטיח לנו את מה שאנו מקווים שיקרה בחברון ומשם לכל יהודה ושומרון- חיים נורמליים. הדבר היותר חשוב היא החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובחברון. אני חושבת שכשאנחנו יושבים בכנסת אנו צריכים להזכיר את אורי אורבך ז״ל שהמציא את הסלוגן שאולי הכי מתיישב עם חברון- חברון מאז ולתמיד". 
חבר הכנסת מוטי יוגב: "ביחס להתיישבות בחברון היינו כחולמים, אבל צריך לעבור למעשים.עוד בנייה, עוד התיישבות עוד ריבונות. ההתיישבות בחברון היא השורשים שמהם צומח כל עץ ההתיישבות. כח מי שהיה בשבת האחרונה בעיר האבות הבין את העוצמות שלה, את החשיבות שלה והיה שותף לאמירה שעל העיר הזו לא נוותר עוד לעולם, באנו לכאן כדי להשאר".
ח״כ מייקל אורן: ״הייתה לי הזכות לבקר בחברון והתרשמתי מהקשר האדוק והנצחי והסיפור היהודי בחברון. חברון ומערת המכפלה היא לב ליבנו וזה צריך להיות מעל לכל פוליטיקה. אנו חייבים לשפר את מצבם של המתיישבים שם״
ח״כ אמיר אוחנה: ״חברון הוא מיקרוקוסמוס של החברה היהודית. אני רוצה להזהיר- כח העמידה שלנו בישראל ימדד בכל העמידה שלנו בחברון. יש סיבה למה לא אוגנדה והסיבה היא שקודם כל ארץ ישראל. אם לא נעמוד שם לא נעמוד כאן״.
יו״ר מועצת הנכנס חננאל דוראני: ״חברון - מלשון חיבורים שמסמלים את החיבור לנצח ישראל. דוד, מלכותו החלה בחברון ולא סתם. כסא מלכות שצומח בחברון יחזיק עד עולם. הישוב היהודי בחברון יפרח. תודות לכל מי שעושה את זה היום.״

צילום: מנדי הכטמן
 

כנס הוקרה לבוני חברון בוועדת הכנסת, חשוון תשע"ח - נובמבר 2017 | 78 תמונות
אין תגובות