חדשות

חברון חוגגת עם אירוע ענק מעל 50,000 מבקרים במהלך חג הסוכות בחברון

חברון, כמו גם ירושלים וכל ארץ ישראל של עם ישראל מאז ולתמיד. מכאן מחברון נאמר לנו ולכל אומות העולם - כאן שורשנו וכאן נמשיך ונבנה בארצינו עד עולם.

25.10.16, 16:35
חברון חוגגת עם אירוע ענק מעל 50,000 מבקרים במהלך חג הסוכות בחברון 
ביום רביעי נערך האירוע המרכזי צויין השנה בחברון במעמד חגיגי ומיוחד, שבמרכזו הופעת הזמר החסידי העולמי המוכר והאהוב מרדכי בן דוד. כזכור, מרדכי בן דוד הלהיב את כל העולם היהודי בשירו "חברון מאז ולתמיד", שהרים על נס את חברון והיה לו חלק מרכזי בהצלת חברון לפני כעשרים שנה. כעת, בשנת היובל, הגיעה העת לחגוג את יובל שחרור חברון, ואכן אנשי חברון מכינים את המעמד הגדול לציון המועד החגיגי. במקביל הופיעו גם הזמרים חיים ישראל, בני פרידמן ועוד
כ-30,000 איש פקדו את חברון במהלך יום רביעי היום המרכזי של ההופעות ובמהלך כל החג פקדו מעל 50,000 איש 
את הפקת הענק הרימו מחדשי הישוב היהודי בחברון ובפועל הפיקו אשי הורוביץ ושיראל בלייכר
בעצרת החג המרכזית השתתפו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן וחברי הכנסת איוב קרא אורן חזן מוטי יוגב ועוד. בפני הבאים הופיעו הזמרים מרדכי בן דוד, חיים ישראל ובני פרידמן.
 
במהלך החג ביקרו לראשונה במערת המכפלה בחברון - משלחת של כ-23 חברי פרלמנט מכל העולם. 
במהלך יום רביעי אירחה מועצת ישע משלחת של 23 חברי וחברות פרלמנט מכל העולם שמשתתפים בחול המועד סוכות בכנס השנתי החמישי של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל  (Israel Allies  Foundation). הנושא המרכזי של הכנס הוא חגיגות היובל לאיחוד ירושלים. 
המשלחת בלווי של עשרות בכירים נוספים ואנשי תקשורת מכל העולם ערכו סיור יחד עם עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת וראש דסק חול של מועצת ישע, שילה אדלר מנכל מועצת ישע, נעם ארנון דובר הישוב היהודי בחברון וישי פליישר דובר חול של חברון. במהלך הסיור הגיעו לחברון ונכנסו למערת המכפלה כולל לאולם יצחק שסגור כל השנה, שמעו על המקום וקדושתו לעם היהודי. לאחר הסיור התארחו לארוחת צהרים בגוש עציון נפגשו עם דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון ושמעו מרביבי סקירה מדינית, על עתיד האיזור והפעילות של מועצת ישע. רביבי אמר להם "נגעתם היום באבנים שמספרות את הסיפור ההיסטורי של עם ישראל בארץ ישראל. מתוך הקשר הזה אנחנו לוקחים אחריות על האזור ודואגים לכל האוכלוסיות שגרים כאן. רק כך מהשטח יצמח השלום".
 
 בין חברי הקונגרס הבולטים שהשתתפו: נציג הפרלמנט האירופי ונשיא משלחת האיחוד לניהול קשרים עם ישראל ב-6 השנים האחרונות בס בלדר (Bas Belder), חבר הפרלמנט האיטלקי לוסיו מלן,  חבר הפרלמנט ההולנדי קיס ואן דר סטייח (Kees van der Staaij)  וחבר הפרלמנט הדרום אפריקאי קנת' מישוהה (Kenneth Meshoe) ועוד חברי פרלמנט מהמדינות ברזיל, ספרד, מלוואי, סלובקיה, דנמרק, פינלנד, איטליה, שוויץ, ליטא, יוון, ונצואלה ואורוגואי. 
 
הנציגים התרגשו לראות את ההסטוריה היהודית השורשית במקום ואמרו כי הסיור הזה חשוב מאוד, "רק במבט בילתי אמצעי ניתן להבין ולחוש את הקשר של ישראל לאזור", והוסיפו כי  הסיור יעזור להם להקים שדולה חזקה בפרלמנטים שלהם למען מדינת ישראל. 
במהלך ההופעות נאמו בפני הקהל
אורי קרזן מנכ"ל הישוב היהודי בחברון שבירך את קהל ההמונים, וקרא לציבור לבוא ולתמוך ברגלים בישוב היהודי בחברון, וכבר הזמין לשבת חברון שבת חיי שרה.
 
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שאמר בעצרת כי "כשעם ישראל כבר היה פה בארץ ישראל לפני כ-3,000 שנים, אבות אבותיהם של המכחישים את הקשר בין עם ישראל למקומות הקדושים, עוד עבדו לשמש ולירח. אנחנו כבר היינו כאן, בחברון, בירושלים, בטבריה ובעזה ובנינו בתי כנסיות. אין קשר חזק יותר מהקשר של העם היהודי לארצו. שבנו לארצנו כדי לא לעזבנה עוד לעולם".
 
"הם יגנו, אנחנו נשתקע. הם יחליטו שאין קשר, ואנחנו עם ישראל, נפקוד בהמונינו את קבר אבותינו ואימותינו במערת המכפלה ואת הר הבית והכותל ונעיד כאלף עדים על הקשר שלנו לארץ הקדושה הזאת", דברי ח"כ בן דהן.
 
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוסיפה, "התשובה שלנו לאונסק"ו יוצאת מכאן מחברון, העיר של אבות האומה היהודית. מכאן מתחיל קמפיין היובל של משרד החוץ על ירושלים. לא אונסק"ו ולא אף אחד אחר ינתקו את הקשר היהודי להתיישבות ביהודה ושומרון".
"אני גאה להשתמש במושג התנחלות כי זו נחלה וזו נחלת אבותינו. עם ישראל היה כאן הרבה לפני השקרים שההנהגה הפלשתינית מנסה לזרות באומות העולם. לחץ בינלאומי לא ישנה את המציאות ההיסטורית", דברי סגנית שר החוץ.
מוטי יוגב בחברון:  "כאן בחברון הכל התחיל. אבותינו אברהם יצחק ויעקב ואמהותינו, חיו, קנו את מערת המכפלה וגרו בחברון למעלה מ2000 שנה טרם חלם מוחמד את חלומו על הסוסה בירושלים ובטרם היה מסגד ראשון באנושות. 
חברון, כמו גם ירושלים וכל ארץ ישראל של עם ישראל מאז ולתמיד. מכאן מחברון נאמר לנו ולכל אומות העולם - כאן שורשנו וכאן נמשיך ונבנה בארצינו עד עולם. 
זו האמת ההיסטורית של עם ישראל שאף הקוראן מעיד עליה, חברון וכל ארץ ישראל יהיו בשליטת מדינת ישראל לנצח נצחים. חג שמח"
 
ח"כ איוב קרא אמר: האחוה בין הדרוזים למדינת ישראל היא ניצחית מימי משה והנביא יתרו. אנחנו כאן יחד ליד יעקב, ששמו נקרא ישראל, כולנו נאמני ואוהבי מדינת ישראל ועם ישראל. אני קורא לכל מדינות ערב ולכל התושבים הערבים -השלום עם ישראל הוא הסיכוי היחיד שלכם לעתיד טוב וחיים מאושרים. יחי ישראל!

בסוכות שמחים בחברון 5777 | 23 תמונות
אין תגובות