חדשות

"מצפה חברון" - אתר תיירות חדש בחברון

חול המועד סוכות בחברון היה מלא וגדוש באירועי חג מגוונים בהם השתתפו כ – 60,000 מבקרים בנוסף לכל, התקיים במהלך ימי החג אירוע מסוג שונה, הצופן משמעות רבה בעתיד – חנוכת אתר תיירות חדש בראש "תל חברון", הוא "מצפה חברון".

22.10.14, 16:57
תל חברון הוא מקומה של העיר הקדומה, שנבנתה לפני קרוב ל - 5000 שנה. השרידים המרשימים של חומות העיר התגלו בחפירות ארכיאולוגיות המתנהלות בו גם בימים אלו. מהתל נשקף מראה מרהיב עין, של העיר חברון וסביבתה, עמק חברון, מערת המכפלה, קרית ארבע ו
  •  
פאתי מדבר יהודה. בימים של ראות טובה ניתן אף לראות את הרי מואב הנשקפים מעבר לים המלח. כעת הוענקה למטיילים, לתיירים ולמדריכים אפשרות לצפות במראות מרהיבים אלו מתצפית מרשימה ונוחה בראש 'בית מנחם', הניצב בפסגת התל.
התצפית כוללת פרגולה מהודרת ורחבת ידיים המספקת צל ורוח נעימה, שלטי הסבר לתצפית לכל הכיוונים, שירותים ותחנת הדרכה. הקמת התצפית בוצעה ע"י היישוב היהודי בחברון וישיבת שבי חברון, הפועלים יחד לקידום התיירות באזור. בטקס הסמלי שנערך במקום אמר אורי קרזן, מנכ"ל הישוב היהודי בחברון, כי הישוב עושה מאמצים רבים ומשקיע השקעות גדולות ביותר בתחום התיירות, והתוצאות נושאות פרי. לאחר חדשי הקיץ בהם התמעטה תנועת התיירים בעקבות המערכה בדרום, אנו עדים כעת להתאוששות מדהימה בתחום התיירות והביקורים בחברון, והגענו בחדשי אלול ותשרי לרבבות רבות של מבקרים. אנו ממשיכים ובונים תשתית תיירותית בהשקעות גדולות שישאו פרי נוסף בעתיד, הוסיף.
נעם ארנון, דובר הישוב, אמר כי התצפית החדשה תראה את התמונה האמיתית של חברון, והמראה הנשקף ממנה יהווה תשובה ניצחת לסיורי תעמולת השקר של תנועות שמאל וארגונים אנטי ציוניים שונים. ארגונים אלו, אמר, מציגים מצג שווא, ומראים תמונה חלקית, מעוותת ושקרית של חברון. הם מביאים את המבקרים לרחוב אחד בעיר העתיקה ובו חנויות שנסגרו מטעמי בטחון, וטוענים כי רחוב זה מראה את מצבה הכלכלי של העיר. אך מבט אחד מהתצפית החדשה מראה כי חברון היא עיר עשירה ומשגשגת, ובה מרכזים מסחריים שוקקים, מפעלים ענקיים וקניונים, ורחובותיה גדושים במכוניות, בקונים ובחנויות חדישות. מדינת ישראל קונה ממפעלי חברון סחורות במיליארדי שקלים בשנה, הוסיף, וציין כי התצפית החדשה תחשוף את השמאל בערוותו, בשקרו ובקלונו. "אנו מצפים כי כל תייר ומבקר בחברון יעלה לתצפית, יראה את התמונה הכוללת, ויפסיק ללכת שולל אחרי שקרי תעמולת הכזב של השמאל והארגונים האנטי ישראליים", אמר.
התצפית נמצאת בראש 'בית מנחם' בתל חברון. העליה אליה הינה ללא תשלום ופתוחה בכל שעות היממה. 
  •  
 
אין תגובות