חדשות

"גן גנאדי" בשדה מערת המכפלה ימשיך לפרוח

השר אריאל ציין כי נטיעת הגן לזכר גנאדי היא סמל לנטיעת והשתרשות העם היהודי בארצו ומולדתו. המחבלים, אמר, חושבים שפיגועים ורציחות יחלישו אותנו או יעקרו אותנו, אך אנו אומרים להם ולכל העולם: – כל פיגוע כזה רק יגביר אחיזתנו ויעמיק את שרשינו. הגן שאנו נוטעים היום ישמח לב מבקרים ותיירים מכל העולם, כאן ינשאו חתנים וכלות, וכאו יתקיימו דברי הנביא "עוד ישמע בערי יהודה..קול שוון וקול שמחה".

7.2.16, 11:42

ב"ה
"גן גנאדי" בשדה מערת המכפלה ימשיך לפרוח

גנן מערת המכפלה, גנאדי קאופמן, נרצח ע"י מחבל; חבריו ביישוב היהודי בחברון נטעו גן לזכרו בשדה מערת המכפלה
גנאדי קאופמן נמנה על צוות הגננים המסור של מערת המכפלה. יחד עם חבריו, עובדי היישוב היהודי בחברון,  הם דאגו לגנים מטופחים, מדשאות רחבות ידיים, פרחים צבעוניים וגם "גן שבעת המינים" מפואר ומיוחד. גני מערת המכפלה מעוררים התפעלות ומעניקים למבקרים מקום של מנוחה, הנאה ונופש, וגם גני אירועים לחתונות מקוריות ומלאות השראה.


לפני כחודש ימים נפטר גנאדי הי"ד לאחר שנלחם בגבורה על חייו כשלשה שבועות. הוא נדקר ע"י מחבל ערבי לאחר שסיים את עבודתו וביקש להגיע לביתו להדלקת נרות חנוכה. חבריו של גנאדי ביישוב היהודי בחברון  ושכניו בקרית ארבע, שהתפללו להחלמתו ימים ולילות, ליוו אותו למנוחתו  האחרונה בבית העלמין העתיק בחברון, ליד קברי חללי פרעות תרפ"ט וחלקת הרבנים קדושי חברון.

אנשי היישוב היהודי בחברון מצאו דרך מיוחדת להנציח את זכרו של גנאדי קאופמן: במרכזו של שדה המערה, במקום בו עמל גנאדי במסירות עם חבריו  על טיפוח גני מערת המכפלה, שם ניטע גן שנושא את השם "גן גנאדי". שר החקלאות, אורי אריאל, השתתף אישית בנטיעת העצים והשתילים, יחד עם מאות משתתפים, תושבים, אורחים ותלמידים. השר אריאל ציין כי נטיעת הגן לזכר גנאדי היא סמל לנטיעת והשתרשות העם היהודי בארצו ומולדתו. המחבלים, אמר, חושבים שפיגועים ורציחות יחלישו אותנו או יעקרו אותנו, אך אנו אומרים להם ולכל העולם: – כל פיגוע כזה רק יגביר אחיזתנו ויעמיק את שרשינו. הגן שאנו נוטעים היום ישמח לב מבקרים ותיירים מכל העולם, כאן ינשאו חתנים וכלות, וכאו יתקיימו דברי הנביא "עוד ישמע בערי יהודה..קול שוון וקול שמחה".

אורי קרזן, מנכ"ל היישוב היהודי בחברון, הודיע שהיישוב ימשיך בטיפוח הגנים סביב המערה. חבריו  של גנאדי, בהובלתו של ראש צוות הגננים פסח פינצ'בסקי, ימשיכו ביתר שאת במשימה הקדושה הזו. במקום בו ניסו בני עוולה לזרוע מוות – אנו נזרע חיים, נפריח גנים, ניטע עצים לדורות.
נעם ארנון, דובר היישוב, שהנחה את הטקס, ציין את העובדה שהשדה בו ניטע הגן הוא השדה העברי הראשון, הנחלה הראשונה שקנה אברהם אבינו. דווקא כאן זכה גנאדי להנצחה, כאן הוא מתחבר עם האבות והאמהות, וזכרו של גנאדי יפרח במקום הזה לנצח.

טקס חנוכת גן גנדי - לזכר גנדי קופמן הי"ד | 27 תמונות
אין תגובות