חדשות

שבת חיי שרה: מחבקים את חברון מרחוק!

לצערנו בשל הנחיות משרד הבריאות לא יתקיימו האירועים המסורתיים של שבת חברון | החל מיום חמישי לא תתאפשר כניסת מבקרים שאינם תושבי המקום | מוזמנים להשתתף במבצע התמיכה הגדול בישוב היהודי בחברון!

9.11.20, 15:09
לצערנו, לראשונה זה 25 שנים לא נקיים את אירועי שבת חיי שרה - החג של עיר האבות.
התחושות לא קלות, אך האחריות קודמת - כלפי רבבות משתתפי האירוע וכלפי העם בישראל כולו: לא נוכל לקחת על עצמנו אחריות על הדבקה המונית, חלילה, העלולה להתרחש בסבירות גבוהה באירוע כזה.
כך שבלב כבד ובכאב גדול, אנו קוראים לרבבות אוהבי עיר האבות: אל תגיעו לשבת חיי שרה בחברון בשנה הזאת.
בהתאם לכך, המשטרה אינה מאפשרת למקם אוהלים / קרוואנים במרחב קרית ארבע והישוב היהודי בחברון.
החל מיום חמישי בשעה 22:00 ועד לבוקר יום ראשון בשעה 04:00, לא תתאפשר כניסה למי שאינם תושבי המקום.
מעבר לכך, מערת המכפלה פתוחה במתכונת שגרת קורונה - הכניסה עד 60 איש בו זמנית.
 
מוזמנים לחבק את עיר האבות מרחוק!
לקראת שבת חיי שרה, עמותת מחדשי הישוב היהודי בחברון יחד עם עמותת 'הרחיבי מקום אהלך' הפועלת לגאולת בתים בעיר האבות חברון, יוצאות במסע התרמה גדול לטובת בניין וקניין חברון.
באמצעות מבצע ההתרמה הענק, עם ישראל יוכל לחזק את חברון ולתמוך בהרחבת היישוב היהודי בעיר. כספי התרומות יאפשרו לקדם 2 פרויקטים משמעותיים וחשובים: שיקום ובניין הרובע היהודי העתיק בחברון וגאולת בתים סביב מערת המכפלה.

הרובע היהודי העתיק נהרס במאורעות תרפ"ט וכעת יש הזדמנות היסטורית לשקמו, לבנותו מחדש ולאכלסו במשפחות יהודיות. 
בדורנו זכינו לחזור ולשוב לחברון. במאמצים כבירים נבנה חלק מהרובע ושוקם בית הכנסת אברהם אבינו, אך ה'שוק הסיטונאי' הירדני נותר במקומו כאנדרטת ניצחון לטרור הערבי. מאמצים רבים לגאול את המקום ולחדש בו את היישוב היהודי לא צלחו. 
לאחרונה נפתחו הזדמנויות חדשות לתיקון המצב המעוות: לאחר מאמצים רבים התקבל אישור לתכנון שכונה יהודית על שטח הרובע היהודי הישן, הכולל את השוק הנטוש. 
כעת המשימה היא של כולנו: עלות התכנון והמאבק המשפטי לאפשרות הבניה במקום אדירה ומגיעה למיליוני שקלים. תושבי חברון מקווים לגייס את הכסף הדרוש באמצעות מבצע ההתרמה, לתקן את העוול ההיסטורי, לבנות במקום שכונה יהודית חדשה בת עשרות משפחות ולהחזיר עטרה ליושנה.

מטרה חשובה נוספת היא השלמת 'טבעת המכפלה': גאולת בתים שתיצור טבעת מחבקת סביב מערת המכפלה- מקום קבורת האבות והאמהות. בשנים האחרונות המציאות בחברון משתנה: סביב מערת המכפלה נגאלו מספר בתים אשר הפכו להיות שכונות יהודיות חדשות בעיר האבות. הבתים האלה אותם רכשנו בכסף מלא ובהם מתגוררות כבר משפחות יהודיות, מהווים פריצת דרך חדשה ומשנים את המציאות היהודית בעיר. 
אנו רוצים להמשיך ולהתרחב - לשם כך הקמנו את הפרויקט 'משלימים את טבעת המכפלה', גאולת מבנים והתרחבות יהודית מסביב למערת המכפלה. בזכות מבצע ההתרמה נוכל לגאול עוד בתים, להעמיק את החיים היהודים בעיר ואת האחיזה היהודית סביב מערת המכפלה.

השנה מתחברים לחברון גם מרחוק, ממשיכים את דרכם של האבות והאמהות ותורמים לקניין ובניין עיר האבות. פותחים את הלב ומחזירים אהבה לחברון.
כולנו שותפים!!
אין תגובות