חדשות

שרים וח"כים במפגן תמיכה בריבונות בעיר האבות

שרים וחברי כנסת רבים פוקדים לאחרונה את הישוב היהודי בחברון ומערת המכפלה | בעד ריבונות ישראלית, נגד מדינה פלסטינית

16.7.20, 17:29
לאחרונה וביתר שאת מאז הקמת הממשלה ופרסום תוכנית המאה, הגיעו שרים וחברי כנסת רבים להביע תמיכה בהתיישבות היהודית בחברון - ובהשארתה תחת ריבונות ישראל בכל מצב.
 
בין הבאים: השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי, שר המודיעין אלי כהן, שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, ח"כ מיכל שיר, ח"כ שרן השכל ועוד.
האורחים סיירו במערת המכפלה, במרכז המבקרים 'לגעת בנצח' בבית הדסה, באתר תל חברון העתיקה ובשכונות הישוב היהודי בחברון, בהובלת ראשי הישוב היהודי בחברון.
 
מדברי השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן:
"בחרתי לפתוח את סיור העבודה הראשון שלי בחברון בשל חשיבותה של העיר ומעמדה הרוחני. באתי לשמוע על הצרכים הרוחניים של העיר ובכוונתי לסייע לקידום וחיזוק מעמדה של חברון. הבשורה הגדולה היא פתיחת מערת המכפלה, אני שמח שהייתה לי הזכות להיות שותף להעברת התקציב שאפשר את פתיחת מערת המכפלה וכאן המקום להכיר טובה לסגן שר האוצר הרב יצחק כהן על פעילותו הרבה ותמיכתו בנושא.
אני סבור שיש לקדם תוכנית סיורים בעיר חברון ולהעתיק את המודל שנעשה בכותל, אזרחי מדינת ישראל צריכים להגיע לחברון ולהתחבר כאן לשורשים שלנו".
 
מדברי שר המודיעין אלי כהן:
"זכיתי היום לבקר בעיר האבות, המקום בו התחילו שורשי העם היהודי. הגעתי כדי להבהיר מעל לכל ספק כי במסגרת תכנית טראמפ נחיל את הריבונות גם בנחלת אבותינו, עיר האבות חברון, וניצור רצף טריטואלי של התיישבות יהודית בעיר.
אנו עומדים בפני שעה גורלית והיסטורית.
החלת הריבונות בחברון היא חוליה נוספת בשרשרת של העם היהודי."
 
מדברי ח"כ שרן השכל:
"חבל הארץ הזה הוא לב ליבה של ארץ ישראל - המקום ממנו, במובנים רבים, מתחילה ההיסטוריה של עם ישראל.
אסור לנו לוותר על ההתיישבות באיזורים האלה או להפקיר את ביטחונם.
אעשה הכל על מנת לוודא שהחלת הריבונות תעשה תוך שמירה על הביטחון ועל ההתיישבות היהודית באופן הרחב ביותר וכי בכל מקרה לא ניתן יד להקמתה של מדינת טרור פלסטינית".
 
 
אין תגובות