חדשות

פסח שמח בחברון

50,000 מבקרים בשני ימי חול המועד, המיצג האורקולי החדש "לגעת בנצח" נפתח לראשונה לקהל הרחב ועורר התרגשות והתפעלות

12.4.15, 11:22

בישוב היהודי בחברון מסכמים בשביעות רצון את אירועי פסח המסורתיים במקום: כ-50,000 איש הגיעו ביומיים האחרונים למערת המכפלה. אלפים רבים ביקרו בשכונות היהודיות בחברון, כאשר גולת הכותרת היא מרכז המבקרים החדש והמשודרג "לגעת בנצח" שנפתח לכבוד החג במוזיאון היישוב היהודי בחברון בבית הדסה. המיצג הופעל עבור הקבוצות הרבות שהגיעו, והוא ימשיך וייפתח גם בשאר ימי חול המועד. מנכ"ל הישוב היהודי בחברון, אורי קרזן, אמר כי הצלחת המיצג היתה למעלה מהמצופה, וכי "קבוצות רבות שהגיעו מכל רחבי הארץ – לא רק בחג, אלא גם לפניו, התרשמו ויצאו מרוגשים ונפעמים מהחוויה. הסרט נוגע גם במי שמעולם לא היה בחברון, גם במי שרחוק מבחינה תרבותית ודתית". בין המבקרים היו גם אלוף פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ומפקד מחוז ש"י ניצב שלמה מיכאלי.
באירוע המרכזי במערת המכפלה הופיעו אמנים רבים ואישי ציבור: האחים אריה וגיל גת, שזו להם פעם ראשונה בהופעה בחברון, עלו על הבמה ושימחו את ההמונים. האמנים שהופיעו מייצגים גוונים שונים בעם ישראל: חיים ישראל, אודי דוידי, יניב בן משיח, מנדי ג'רופי, אבי בניון, מתי שריקי, מאיר גרין, אברומי וינברג, קובי ברומר ותזמורתו של בני לאופר. שר הבינוי אורי אריאל וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן כיבדו את האירוע בנוכחותם. הרב בן דהן אמר בדברי הברכה כי עם ישראל מתאחד בפסח בחברון כמו החיבור של הבנים בליל הסדר אצל אבא ואמא; גם בחברון הבנים באים ומתחברים אצל האבות והאמהות. הח"כים הדגישו בדבריהם את חשיבות אחדות עם ישראל ואת מקומה המרכזי של חברון לעם ישראל ולמדינת ישראל.
רבבות המבקרים עברו בין הדוכנים הרבים, האטרקציות לילדים והסיורים המודרכים. דובר הישוב נעם ארנון מסר כי "ברוך ה', חגיגות הפסח היו מוצלחות, ואנו ממשיכים וחוגגים – כולם מוזמנים לבקר בחברון ובמרכז המבקרים החדש גם בהמשך החג ובכל השנה, להתחבר ולהתקרב". רבבות המשתתפים ציינו לטובה גם את מערך ההסעות, שפעל ביעילות מרבית, בארגונו של קמב"ץ חברון, מארגן האירועים אשי הורוביץ.
 
 
 
 
אין תגובות