בלוג

לשחרר את חברון!

בשבועת האחרונים חברון נמצאת במרכז ההתרחשויות. עשרות פיגועים בוצעו בחברון ובאיזור או ע"י מחבלים שיצאו מחברון והגיעו גם לתל אביב ולקרית גת. פרשני השמאל המוטים ושבויים בתפיסות ארכאיות מסבירים את התופעה ב"תסכול", מצוקה כלכלית, הגבלות תנועה וכו'; אך העובדות מראות תמונה שונה לחלוטין.

30.11.15, 13:12 | נעם ארנון | 211 צפיות

לשחרר את חברון!

בשבועת האחרונים חברון נמצאת במרכז ההתרחשויות. עשרות פיגועים בוצעו בחברון ובאיזור או  ע"י מחבלים שיצאו מחברון והגיעו גם  לתל אביב ולקרית גת. פרשני השמאל המוטים ושבויים בתפיסות ארכאיות מסבירים את התופעה ב"תסכול", מצוקה כלכלית, הגבלות תנועה וכו'; אך העובדות מראות תמונה שונה לחלוטין.

חברון מובילה את כלכלת ה"רשות הפלשטנית", ומייצרת כ 40% מהתל"ג ה"פלשטיני". אוכלוסייתה מונה כ- 200,000 נפש; יש בה 17,000 (!) מפעלים, חנויות ובתי עסק. המייצאים  למדינת ישראל מוצרים מגוונים בהיקף של כ  - 5 מיליארד  ₪ (!) בשנה, ושולטת בשוק הישראלי בתחומי האבן, מזרונים, כלים חד פעמיים, מוצרי נייר ושקיות ניילון, נעליים, ועוד. 97% (!) מהעיר סגורים ליהודים (מכל המדינות והאזרחויות). נוכחות יהודים מותרת ב- 3% מהעיר בלבד – ברחוב קצר אחד בשולי העיר העתיקה. לעיני המבקרים ב"מצפה חברון" שנפתח לאחרונה נשקף מראה מרהיב של עיר משגשגת, קניונים, רחובות הומים וחניות מלאות קונים. תנועת הערבים מהעיר ואליה חופשית, ואלפי ערבים תושבי חברון מחזיקים בתעודת כניסה קבועה לישראל.  לכן ההסבר הוא שונה לחלוטין.

בשיחות שניהלתי במשך שנים עם מנהיגים ערבים בחברון הם הטיחו בפני פעמים רבות – "אתם אשמים! אתם הבאתם את ערפאת ואת המושחתים מתוניס, והם הגורמים לכל הבעיות!". ואכן, למרבה החרפה, בהסכם אוסלו (1993)  ישראל היתה המדינה הראשונה שנכנעה לארגון טרור ערבי  – אש"פ, והעניקה לו הכרה, שטח, נשק וכספי עתק. בשמו החדש – "רשות פלשטנית" הוא הפך לגורם בינלאומי מוכר, העוסק בהתמדה מאז הקמתו בהפצת שנאה והסתה. זה היה הניצחון הגדול הראשון של הטרור האיסלאמי, ומאז הוא הולך ומתעצם. ארגוני האיסלאם הקיצוני המסכנים את העולם כיום הם פרי הביאושים של ההסכם הזה.  

לפני חתימת הסכם אוסלו התחננו אלפי ערבים בחברון לכל הגורמים הישראלים (הם הגיעו גם אלי)  - לא להנחית עליהם את שלטון הטרור של אש"פ ולהשאירם בחסות ישראלית; אך מדינת ישראל הפקירה אותם ונטשה אותם. הם נדחפו  לזרועות החמאס, אותו ראו כמפלט יותר אידיאולוגי ופחות מושחת. מטיפי החמאס (ואחריהם דאעש), ניצלו את ההזדמנות, וזורעים שטנה ותאוות רצח; כיום, אחרי דור, התוצאות המרות ברורות וזועקות למרחקים.
אך אולי חנוכה המתקרב מבשר לנו שדווקא מעומק החושך יפציע האור. מדינת ישראל לא תוכל  לאפשר למוקד גדול ומסוכן כמו  חברון להמשיך לסכן את חיי אזרחיה לאורך זמן. ולכן שינוי מהותי הוא הכרח קיומי, בטחוני והיסטורי. כעת ישראל מוכרחה לקחת אחריות, ולחזור ולשחרר את חברון מהכיבוש הפלשטני. יש  לבטל את הרשות הפלשטנית, לפרוש מטריה ישראלית מעל העיר והאזור כולו, להדביר את הטרור ותומכיו, ולהשליט בשטח שלטון יעיל, ישר, תקיף והוגן. אין זה צעד קל, אך הוא מחוייב המציאות. רובם המוחלט של ערביי חברון והאזור יברכו בסתר על צעד זה, גם אם לא יעזו לתמוך בו בגלוי.

חברון היא בסיס הזהות היהודית, ומסד קנין ארץ ישראל; מחברון נובעים שרשי עם ישראל, ובה נמצא "ישראל" הראשון בעולם – יעקב אבינו.  כעת גם המציאות הבטחונית מחייבת להתחיל בחברון את שחרור הארץ, תיקון העיוות ההיסטורי ואת העידן החדש של עצמאות ובטחון ישראל. 
 
1 תגובות
1

אדוה נוה הגיב:

אוסלו הוא אם כל חטאת .הפשע שגרם לכל מעשי הטרור עד היום. השיא במצעד האיוולת

30.11.2015 23:44