בלוג

החדשות מהמפרץ - מבט מחברון | נעם ארנון

החדשות על הסכם בין ישראל למדינות המפרץ מעוררות מחשבות שונות. מצד אחד כולם מעוניינים כמובן בשלום שיתוף פעולה ושגשוג; אך מצד שני כולנו זוכרים הסכמים שהביאו לתוצאות קשות

15.9.20, 23:57 | נעם ארנון | 65 צפיות
בהסכם עם מצרים ישראל ויתרה על כל שטח חצי האי סיני – שטח עצום עם אוצרות טבע ונוף אדירים, עורף בטחוני ועוצמה אסטרטגית וגיאוגרפית ראשונה במעלה. תמורת שלום קר ועויין ישראל החריבה עשרות קהילות יהודיות והגלתה אלפי יהודים.
כיום חלק גדול מסיני נשלט בידי הארגון הג'יהדיסטי דאע"ש שמספר קרבנותיו הוא עצום. סיני היה יכול להוות מקום לפתרון לערביי עזה, אך המצרים אינם מאפשרים זאת. תמורת ההסכם עם ירדן ישראל ויתרה על מעמד וסמכויות בהר הבית, הלב היהודי המקודש וההיסטורי, ונאלצה לסגת לאחרונה משטחים גדולים נוספים. ועולה על כולם כמובן ההסכם הטראגי באוסלו, בו ישראל הכירה לראשונה בהיסטוריה בישות "פלשטנית" בארץ ישראל – ישות שלא היתה קיימת מעולם, ונכנעה לארגון הטרור אש"ף, לו העניקה שטח ענק בלב ארץ הקודש, נשק, כסף בכמויות אדירות וגם מעמד בינלאומי.
בתמורה קיבלה ישראל אלפי קרבנות, פיגועי טרור ומלחמה בלתי פוסקת בזירה הבינלאומית. \
כל התוצאות האלו לא היו הפתעה לכל יהודי שרואה בתורה מקור של חיים, אמונה וידע. שוב התברר שהתורה היא המפתח הריאלי ביותר  להבנת וניתוח המציאות. התורה אמרה שתהיה גלות – והיא היתה, היא אמרה שעם ישראל ישוב לארצו – והוא חזר, ושארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי, ואכן ניסיון למרוד בעיקרון זה מוביל לתוצאות קשות. לכן, העיקרון לכל הסכם עם מדינות המפרץ צריך להיות הכרה מלאה בריבונות העם היהודי בארץ ישראל. כל כרסום בעיקרון זה הוא מסוכן ביותר ויביא לאכזבה חמורה.
דבר זה אינו דמיוני: כאן בחברון יש לנו היכרות וקשרים עם ערבים שדורשים ריבונות ישראלית בארץ ישראל. לפני כשנתיים בכנס הריבונות עלו איתי לבמה כמה מנהיגים ערבים שדרשו ריבונות ישראלית, ביניהם היו השייח' אבו חליל תמימי וחאג' אשראף ג'עברי. כמוהם יש עוד רבים, הפוחדים לדבר בגלוי מפחד ארגוני הטרור, אש"פ ורש"פ. מנהיגים ערבים אלו פועלים למען האינטרסים של עמם. הם יודעים שהרשות הפלשטנית היא גוף טרוריסטי מושחת ורקוב, ואילו הקשר עם ישראל יעניק להם חיים ותועלת רבה. דרישתם היא לקבל תעודת תושב (לא אזרחות) כמו בירושלים, וכמו עשרות מיליונים באמריקה המחזיקים בגרין קארד.
לכן האפשרות הזו כבר כאן, וממשלת ישראל יכולה וצריכה לממש אותה. ויתור ונסיגה בארץ ישראל הינם מפתח לטרור וסבל ואילו אחיזה נחושה בארץ ישראל היא מפתח לשלום ולבטחון.
הברירה בידינו. 
אין תגובות