בלוג

אינתיפאדה והקפאה ללא הפסקה

מדוע כאן נתניהו נעצר? מפני שצעד כזה משנה את כללי המשחק, מחולל שינוי אמיתי ביחסים הפרברטיים שלנו עם "הפרטנר" ברמאללה, דו-קיום עם אויב המושתת על הפתולוגיה של אוסלו: ישראל מקיימת באדיקות כל מה שנוח לערבים בנייר הזה, והערבים מצפצפים בעליזות על כל מה שלא נוח להם, ובראש וראשונה ההתחייבות להימנע מכל הסתה. ההשלמה עם כללי המשחק האלה, העולה לנו בדם, היא מסימני ההיכר של שלטון נתניהו.

23.2.16, 10:57 | אליקים העצני | 40 צפיות
אינתיפאדה והקפאה ללא הפסקה
גיבור קדוש כזה היה טוביה הי"ד. הוא ושכמותו הם הנשק הסודי שהפתיע לא רק את האויב אלא גם אותנו בעצמנו!
--------------------------------------------
בכותבי את הדברים האלה, לבי יוצא לקורבן האחרון של מתקפת הסכינים הערבית, טוביה ינאי ויסמן, הי"ד, שהתקשורת שלנו לא הפנימה ולא הוקירה כראוי את מסירות ומסירת הנפש שלו. כחייל בחופשה הוא היה טרוד בקניות לשבת עם אשתו הטרייה ותינוקו הפעוט בקניון של רמי לוי בשער בנימין. הדוקרים המרצחים לא היו כלל בקרבתו ורק מרחוק שמע את הצעקות וראה אישה בסכנה. באותו הרגע הוא שכח את אשתו, את ילדו וגם את עצמו ורץ בידיים ריקות, ללא נשק, לעבר הסכינים – להציל בכל מחיר, ושילם בחייו. 
בארצות אחרות איש כזה היה מוכרז גיבור לאומי, אנדרטאות היו מקימים לזכרו ותלמידי בתי הספר היו משננים את שמו. לו נהגנו כך גם כאן, היינו צריכים להקים לא אחת, כי אם כמה וכמה אנדרטאות, מפני שטוביה ז"ל לא היה יחיד – לא מעט "אנשים ברחוב" נהגו בדיוק כמוהו, אם כי תודה לאל לא כולם שילמו בחייהם.
כבר אמרתי עוד בתחילת מסע הרצח, שכשם שב"צוק איתן" האויב שניסה להפתיע אותנו בטיליו הופתע בעצמו ע"י כיפת הברזל, כך הופתעו מתכנני "אינתיפאדת הילדים והסכינים", אם יש כאלה, ע"י תגובתם של "האנשים ברחוב", שבמקום לברוח בפאניקה מפני רוצחי האמוק, תמיד 
נמצאו מתוכם שרצו בכיוון ההפוך – ל-ק-ר-א-ת הסכנה להדוף את התוקף – ולו בעגלת קניות ואף בידיים ריקות, והחמושים ביניהם חיסלו חלק גדול מן התוקפים.
גיבור קדוש כזה היה טוביה הי"ד. הוא ושכמותו הם הנשק הסודי שהפתיע לא רק את האויב אלא גם אותנו בעצמנו!
אולם הממשלה אינה רשאית לסמוך על "מגש הכסף" הזה, והיא שחייבת לספק תשובה על הסכינים - מגמגמת.
גירוש משפחות המפגעים? היועצים המשפטיים – בצל הבג'ץ – מתנגדים. הריסת בתים? גם כשבג"ץ מתיר, הבית נבנה מיד מחדש, בכספי הרש"פ או האיחוד האירופי.
ענישת הסביבה שגידלה וחינכה את הנחשים הקטנים? כל הממסד הביטחוני מתנגד ל"עונשים קולקטיביים", מטעמיו.
לא נותרו אלא שני אמצעים, ואותם - השלטון אינו רוצה לנקוט, ולכן בהם יש למקד את המאמצים. אנשי מועצת יש"ע הפגינו בדרישה לחסום תדרים, להחרים משדרים ולסגור תחנות שידור ששימשו להסתה. לא מזמן, צה"ל אכן החרים כמה תחנות בחברון, אבל אחרות באו במקומן.
רק דבר אחד נתניהו נמנע מלעשות: לתפוס את המסיתים – דרשנים, עורכים, שדרים - ולהביאם למעצר ולמשפט, כפי שעושים לילה לילה לטרוריסטים מבוקשים. נתניהו נאה דורש, ש"באינתיפאדת יחידים" מי שמניע את המרצחים האלה הם המסיתים, אבל נרתע מלהסיק את המסקנה - לעצור את
המנוולים ולכלוא אותם לשנים ארוכות על הסתה לרצח והמרדה.
מדוע כאן נתניהו נעצר? מפני שצעד כזה משנה את כללי המשחק, מחולל שינוי אמיתי ביחסים הפרברטיים שלנו עם "הפרטנר" ברמאללה, דו-קיום עם אויב המושתת על הפתולוגיה של אוסלו: 
ישראל מקיימת באדיקות כל מה שנוח לערבים בנייר הזה, והערבים מצפצפים בעליזות על כל מה שלא נוח להם, ובראש וראשונה ההתחייבות להימנע מכל הסתה. ההשלמה עם כללי המשחק האלה, העולה לנו בדם, היא מסימני ההיכר של שלטון נתניהו.
המחדל השני, המכריע, שנתניהו וממשלתו אחראים לו מול האינתיפאדה הזאת, הוא החנקת ההתיישבות בירושלים וביו"ש, "ההקפאה". אם בנייה בהתנחלויות היא לעם ישראל האור בקצה המנהרה, הקפאתה היא לנו מבוי סתום, ולמפגעים - תקווה ועידוד. הלא בראייתם הטרור הוא שגרש את היהודים מעזה ועכשיו הסכינים יגרשו אותם מהיתר. הערבים בונים בשטח C
(חוטובלי בביקור בשטח E1: "בשטחי C מתבצעת פעילות אינטנסיבית של בניית יותר מ-1000 מבנים בלתי חוקיים של גורמים שונים ובתוכם גורמים בינלאומיים..."), והם רואים איך הממשלה פינתה את בתי האולפנה בבית אל ואת מגרון ומתכוננת לפנות את עמונה ואינה נוגעת ב"התנחלויות"
הערביות הבלתי חוקיות על אדמות מדינה כל הדרך ליריחו במימון האיחוד האירופי. 
מה זה בעיני סכינאי ערבי, אם לא רוח גבית לטרור?
בימים אלה יצאו לאור שני פרסומים, משני קצות הקשת הפוליטית: תזכיר של "שלום עכשיו" המציין בסיפוק ירידה של 40% בנפח ההתנחלות בשנת 2015 בהשוואה לשנת 2014, ומן הצד השני "דו"ח כצל'ה", שהוגש בין היתר לנשיא המדינה, והוא מאשר את ממצאי "שלום עכשיו". במילה אחת – הקפאה! 
היהודים ביו"ש מנו בסוף 2015 – 406.302 נפש, בהשוואה ל- 389.250 בשנה הקודמת, גידול של 17.052 נפש, 4.2 אחוזים עלובים.
קריאה פרטנית בדו"ח גורמת עוגמת נפש.
הנה כמה השוואות בין השנים 2014 ל-2015:
לעיר אריאל נוספו בסך הכל 401 נפשות; לאלפי מנשה - 32; מעלה אדומים, עיר של 40.000 – גדלה ב-737 נפש, גידול עלוב של 2.2%; למודיעין עלית, עיר של 65.000, נוספו לא יותר מ-354 אנשים; ליישוב של טוביה גיבורנו, מעלה מכמש, נוספו 25, זה הכל.
יישוב חרדי דינמי ככוכב יעקב גדל רק ב-358 נפש. רק בביתר עלית, שנוספו לה 2615 אנשים ובגבעת זאב עם גידול של 1155, התמונה מעט מתבהרת.
גם ספינות הדגל מאכזבות: קדומים – 148; עלי – 158; שילה – 248; עופרה – 55; בית אל – 110. גוש עציון הגדול, שבלב הקונצנזוס, צמח השנה בלא יותר מאשר 1121 נפש.
ויש גם ירידות. מספר היהודים בחברון פחת ב-11 נפש; בחלמיש ב- 9; בפסגות ב-9; בכרמל ב-8. 
התוצאות האלה מבשרות רע. אם נכון הדבר, שבנייה יהודית מאסיבית מייאשת את הטרוריסטים, החנקתה מעודדת את שפיכות הדמים.
על התוצאות השערורייתיות האלה כולנו נושאים באחריות – 'המחנה הלאומי', המתנחלים, הליכוד והבית היהודי, ובראש - נתניהו, בנט והממשלה כולה. כולם נושאים באחריות.
מפני שכולנו – 'מנזר שתקנים'.
אליקים העצני
---------------------------
פורסם בערוץ 7
אין תגובות